ΦΩΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΑΚΜΗΣ

Με ή χωρίς φάρμακα

Η φωτοθεραπεία είναι η πλέον σύγχρονη και ασφαλής θεραπεία για την ακμή. Τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα Omnilux και Dermalux δίνουν τη λύση σε όσους δεν πρέπει ή δε θέλουν να λαμβάνουν φάρμακα.

Η έμπειρη ιατρική ομάδα των Δερματολογικών Κέντρων IQ Skin Clinics, υπό την επιστημονική διεύθυνση του Dr. Τzερμιά, είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει με τον πιο ασφαλή τρόπο όλες τις περιπτώσεις ακμής, ανεξάρτητα από τον βαθμό σοβαρότητας και τον τύπο δέρματος του ασθενούς!

ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ
& ΕΝΗΛΙΚΕΣ

ΧΩΡΙΣ ΠΟΝΟ
ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ
ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

τι ειναι η Ακμη

Η ακμή είναι μια δερματική πάθηση που χαρακτηρίζεται από φλεγμονή των σμηγματογόνων αδένων. Είναι συνηθισμένη μεταξύ των εφήβων, αλλά συναντάται και σε περιπτώσεις ενηλίκων. Εμφανίζεται κυρίως στο πρόσωπο, την πλάτη και το στέρνο. Η ακμή δημιουργείται όταν το σμήγμα και τα κύτταρα του δέρματος φράζουν τα τριχοθυλάκια, με αποτέλεσμα να αναπτύσσονται βακτήρια, που προκαλούν διόγκωση των πόρων του δέρματος.

Διαγνωση της ακμης

Τα προγράμματα θεραπείας ακμής στα Δερματολογικά Κέντρα IQ Skin Clinics είναι εξατομικευμένα και πριν το σχεδιασμό τους προηγείται πάντα διάγνωση μέσω κλινικής εξέτασης και δερμοανάλυσης που πραγματοποιείται με το προηγμένο σύστημα Canfield VISIA®. Σε έφηβες κοπέλες με ανωμαλίες στον εμμηνορροϊκό κύκλο προτείνονται εργαστηριακές εξετάσεις και υπερηχογράφημα ωοθηκών.

H αποτελεσματικότητα της προτεινόμενης θεραπείας παρακολουθείται στενά και η ακολουθούμενη μέθοδος προσαρμόζεται ανάλογα με την εξέλιξη της νόσου.

Για να προγραμματίσετε δερματολογική εξέταση, πατήστε εδώ

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ & ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΚΜΗΣ ΜΕ Ή ΧΩΡΙΣ ΦΑΡΜΑΚΑ

Η φωτοθεραπεία αποτελεί τη λύση στο πρόβλημα της ακμής σε ανθρώπους που εμφανίζουν ανθεκτικότητα στα αντιβιοτικά, έχουν ανεπιθύμητες ενέργειες από τη λήψη φαρμάκων, δεν επιθυμούν να λαμβάνουν φάρμακα ή δεν ανταποκρίνονται στις κοινές θεραπείες ακμής.

Η δράση της φωτοθεραπείας στα παθογενετικά αίτια της ακμής είναι κλινικά και επιστημονικά αποδεδειγμένη. Το καθαρό και ζωογόνο μήκος κύματος φωτός που εκπέμπει (ορατό μπλε και ερυθρό) στοχεύει την βλάβη, αντιμετωπίζοντας ουσιαστικά το προπιονοβακτηρίδιο της ακμής (P. acnes) και την φλεγμονή που υπάρχει στο δέρμα.

Οι αντιβακτηριδιακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες από τον συνδυασμό μπλε και ερυθρού φωτός:

Καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες στο P. acnes

Μειώνουν την παραγωγή προφλεγμονωδών κυτταροκινών (πρωτεΐνες που επιταχύνουν τη φλεγμονή)

Ενεργοποιούν την άμυνα του οργανισμού

Προλαμβάνουν την εμφάνιση ουλών

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΩΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΜΗ

Εντυπωσιακά αποτελέσματα

Xωρίς φάρμακα

Ασφαλής & ανώδυνη θεραπεία

Xωρίς παρενέργειες

Κατάλληλη για όλους

Ασφαλής μέθοδος για παιδιά, εφήβους, εγκύους και αθλητές

Για όλες τις εποχές

Ακόμα και σε περιόδους με έντονη ηλιοφάνεια

Χωρίς αποθεραπεία

Άμεση επιστροφή στις καθημερινές δραστηριότητες με εφαρμογή αντηλιακού

Αντιφλεγμονώδη, αντιβακτηριακά & αντιγηραντικά οφέλη

Εγκεκριμένη από τον FDA

ΦΩΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΣΟΒΑΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΑΚΜΗΣ
Μεγιστοποίηση δράσης της φωτοθεραπείας

Η φωτοδυναμική  θεραπεία (PDT) εφαρμόζεται σε σοβαρές περιπτώσεις ακμής. Πρόκειται για μορφή φωτοθεραπείας στην οποία παράλληλα γίνεται τοπική χρήση ειδικής φωτοευαισθητοποιού ουσίας. Η συγκεκριμένη ουσία ενισχύει την επίδραση του φωτός στις βλάβες και έτσι το φως διεισδύει βαθύτερα και δρα αποτελεσματικά στην καταστροφή των βακτηρίων, μειώνοντας έτσι την ανάπτυξη της ακμής.

Κατά την φωτοδυναμική θεραπεία συνδυάζονται τρία βασικά στοιχεία: η φωτοευαισθητοποιός ουσία, το μπλε και ερυθρό μήκος κύματος φωτός και το οξυγόνο. Ο φωτοευαισθητοποιητής σε συνδυασμό με τον φωτότυπο του δέρματος καθορίζει τον αριθμό, τη συχνότητα και τη διάρκεια των συνεδριών.

ΑΚΜΗ | VIDEO PLAYLIST

Εμπειρία Θεραπείας Ακμής

Φωτοδυναμική Θεραπεία

ΦΩΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΜΗ | ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚEΣ ΘΕΡΑΠΕIΕΣ

Για αποτελεσματική αντιμετώπιση της ακμής, υπάρχουν περιπτώσεις που η φωτοθεραπεία μπορεί να εφαρμοστεί συνδυαστικά και με άλλες θεραπευτικές μεθόδους.

Θεραπεία ακμής με LASER

Βοηθά στην ενεργοποίηση ρυθμιστικών μηχανισμών για την ομαλή λειτουργία των σμηγματογόνων αδένων και την καταπολέμηση του P. acnes και της φλεγμονής μέσω παλμικών LASER χρωστικής (PDL)  και διοδικών LASER.

Χημικά πίλινγκ

Μέθοδος απολέπισης του δέρματος χωρίς τη χρήση LASER με σκοπό την επίσπευση της διαδικασίας μετακίνησης των φαγεσώρων στην επιφάνεια της επιδερμίδας. Για το χημικό πίλινγκ χρησιμοποιείται γλυκολικό ή σαλικυλικό οξύ, που είναι δύο ουσίες ιδιαίτερα αποτελεσματικές για την βελτίωση διαφόρων μορφών ακμής.

Τοπική χειρουργική θεραπεία

Εφαρμόζεται για την εξαγωγή των φαγεσώρων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οδηγεί στο σχηματισμών ουλών. Θεωρείται επίπονη διαδικασία και για το λόγο αυτό γίνεται τοπική αναισθησία.

Δερμοαπόξεση

Με την μέθοδο της δερμοαπόξεσης αφαιρείται η εξωτερική στιβάδα της επιδερμίδας με κεφαλή διαμαντιού για να λειανθεί το δέρμα. Εφαρμόζεται ως προκαταρκτική της φωτοθεραπείας με κλινικά αποδεδειγμένα αποτελέσματα.

Τοπική θεραπεία με σκευάσματα

Εφαρμόζεται σε ολόκληρη την περιοχή με τις ακνεϊκές βλάβες. Στους περισσότερους ασθενείς δρα αποτελεσματικά σε συνδυασμό με τη λήψη φαρμάκων, όταν αυτό επιτρέπεται. Η τοπική θεραπεία με ρετινοειδή αποτελεί θεραπεία συντήρησης και είναι βασική επιλογή για όλους τους ασθενείς με ακμή. Θεωρείται δε ιδιαίτερα σημαντική για ασθενείς με σκουρόχρωμο δέρμα.

Φαρμακευτική αγωγή

Για τη θεραπεία της ακμής προτείνονται διάφορα φάρμακα χορηγούμενα από το στόμα, όπως αντιβιοτικά, ρετινοειδή, αλλά και σκευάσματα για ορμονικές θεραπείες σε γυναίκες με κυστική ακμή. Παρόλα αυτά, έχουν διαπιστωθεί μειονεκτήματα, όπως η μη σωστή τήρηση της φαρμακευτικής αγωγής από τον ασθενή, η πιθανότητα εμφάνισης ανεπιθύμητων ενεργειών και η πιθανότητα εμφάνισης ανθεκτικότητας στα αντιβιοτικά.

Για να προγραμματίσετε δερματολογική εξέταση, πατήστε εδώ

Αιτια ακμης

Αν και πρόκειται για μια κοινή δερματική πάθηση, τα αίτια της ακμής δεν είναι καθορισμένα με απόλυτη σαφήνεια. Ωστόσο, οι επιστήμονες θεωρούν τα ακόλουθα αίτια ως τα πιο βασικά:

• Ορμονική ανισορροπία
  • Βακτηριακή λοίμωξη από το προπιονοβακτηρίδιο P. acnes
  • Υπερκερατινοποίηση
  • Υπερανάπτυξη τριχοθυλακικών κυττάρων
  • Κληρονομικότητα
  • Περιβαλλοντικοί και άλλοι εξωγενείς παράγοντες
  • Ψυχολογικές και κοινωνικές επιδράσεις
  • Χρυσίζων Σταφυλόκοκκος: Υπερισχύει στη μικροβιακή χλωρίδα του δέρματος και αποτελεί την αιτία για πολλές δερματοπάθειες, μεταξύ αυτών και της κοινής ακμής. Στα ιατρεία μας πραγματοποιείται άμεση εξέταση, καλλιέργεια και αντιβιόγραμμα για διερεύνηση ύπαρξης σταφυλόκοκκου και στη συνέχεια ακολουθεί η ανάλογη θεραπευτική αγωγή.

Συμπτωματα της Ακμης

Ανάλογα με την ηλικία του ασθενή κατά την έναρξη της νόσου και την σοβαρότητα της ακμής, εμφανίζονται διάφορα συμπτώματα, όπως:

• Σμηγματόρροια: Αυξημένη έκκριση σμήγματος.
  • Ανοιχτοί φαγέσωρες: Μαύρα στίγματα στην επιδερμίδα, που δημιουργούνται όταν το σμήγμα, που περιέχει μελανίνη, οξειδώνεται και παίρνει χρώμα καφέ ή μαύρο.
  • Κλειστοί φαγέσωρες: Λευκά στίγματα κάτω από την επιφάνεια του δέρματος, λόγω παγιδευμένου σμήγματος και βακτηριδίων. Σε πολλές περιπτώσεις ακμής, οι κλειστοί φαγέσωρες μετατρέπονται σε ερυθηματώδεις βλατίδες ή φλύκταινες.
  • Βλατίδες: Φαγέσωρες που σχηματίζονται σε μικρά εξογκώματα κόκκινου ή ροζ χρώματος. Αν αυξηθεί το μέγεθός τους γίνονται οζώδεις, εμφανίζουν σκλήρυνση και απεκκρίνουν αίμα, ορό ή πύον κίτρινου χρώματος.
  • Φλύκταινες: Φλεγμονώδη εξογκώματα, παρόμοια με κλειστούς φαγέσωρες αλλά με έναν κόκκινο δακτύλιο γύρω από αυτά.
  • Κύστεις: Πυώδεις ακνεϊκές βλάβες που μπορεί να συνοδεύονται από φαγέσωρες.
  • Οζίδια: Μεγάλα και επώδυνα σπυράκια, που μπορεί να οδηγήσουν στο σχηματισμό ουλών και δυσμελάγχρωσης κυρίως σε άτομα με σκουρόχρωμη επιδερμίδα.
  • Ουλές: Δημιουργούνται στις σοβαρές μορφές ακμής  λόγω συστολής του ινώδους ιστού, μετά την εκδήλωση της φλεγμονής. Ο βαθμός σοβαρότητας των ουλών ακμής εξαρτάται από την έκταση της φλεγμονής και από τον δείκτη ευαισθησίας του ασθενή. Μπορεί να είναι βαθιές, στενές, ατροφικές, βλατιδώδεις, υπερτροφικές ή χηλοειδείς στο πρόσωπο, τον λαιμό ή/και τον κορμό.

ΤΥΠΟΙ της Ακμης

Κοινή ακμή

Ανάλογα με τα συμπτώματα, η κοινή ακμή διακρίνεται σε μη φλεγμονώδης, η οποία εκδηλώνεται με την εμφάνιση φαγεσώρων και σε φλεγμονώδης, η οποία ταξινομείται σε ήπια φλεγμονώδης με φαγέσωρες, μικρές βλατίδες και φλύκταινες, σε μέτρια φλεγμονώδης με βλατίδες, φλύκταινες και διάσπαρτα οζίδια και σε βαριά φλεγμονώδης με συρρέοντα οζίδια, κύστεις και πιθανότητα σχηματισμού ουλών.

Κοινή ακμή σοβαρής μορφής

Η κοινή ακμή μπορεί να υπάρξει και σε πιο σοβαρές μορφές. Τότε διακρίνεται σε:

• Κεραυνοβόλος: εμφανίζεται σπανίως σε νεαρούς άνδρες στο πρόσωπο, το στέρνο, τους ώμους, την πλάτη και τις περισσότερες φορές οδηγεί στο σχηματισμό ουλών.
  • Συρρέουσα: είναι πυώδης με χαρακτηριστικές κύστεις και αποστήματα. Εμφανίζεται σε άνδρες ηλικίας 18 με 30 ετών και μπορεί να συνοδεύεται από δερματικές και μυοσκελετικές παθήσεις.
  • Πυόδερμα προσώπου: χαρακτηρίζει γυναίκες μετά από εφηβεία και θεωρείται σοβαρή μορφή της ροδόχρου ακμής με εμφάνιση ουλών.
  • Gram αρνητική θυλακίτιδα: εμφανίζεται σπάνια με φλύκταινες και κύστεις, μπορεί και οζίδια, γύρω από τη μύτη και το στόμα.

Άλλες μορφές ακμής

Επίσης, η ακμή διακρίνεται σε ακμή από καλλυντικά ή κρέμες. Σε αυτή τη μορφή ακμής  εμφανίζονται συνήθως μικροί φαγέσωρες. Αφορά γυναίκες άνω των 20 ετών και προκαλείται λόγω υπερβολικής ή συχνής χρήσης ακατάλληλων καλλυντικών. Ακόμα, υπάρχει η τραυματική ακμή, την οποία προκαλούμε εμείς οι ίδιοι στον εαυτό μας όταν πιέζουμε με τα δάχτυλά μας τις ακνεϊκές βλάβες.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Για να αντιμετωπίσετε την ακμή με επιτυχία πρέπει να απευθυνθείτε έγκαιρα σε κάποιον ειδικό. Η έμπειρη ιατρική ομάδα του Dr. Tζερμιά μπορεί να αντιμετωπίσει το κάθε περιστατικό και να σας προτείνει διάφορες θεραπείες, συνδυαστικά με φωτοθεραπεία, με ή χωρίς φάρμακα, ανάλογα με τη βαρύτητα της ακμής, τις ανάγκες και τις επιθυμίες σας.

“Σήμερα, έχοντας περάσει σχεδόν ένας χρόνος, βλέπω το πρόσωπό μου έτσι όπως δεν το είχα φανταστεί ποτέ. Κι αυτό χάρη στην επιστημονικότητα και τη φιλικότητα του προσωπικού στο ιατρείο, που οδήγησαν στην άψογη συνεργασία μας και στο επιθυμητό αποτέλεσμα!”

N. I.

“Είναι σημαντικό για μία κοπέλα στα 24 της να κάνει αγωγή για την ακμή χωρίς χάπια. Και αυτό προσφέρεται στα ιατρεία του Dr. Τζερμιά. Τώρα έχω καταπολεμήσει την ακμή και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη με το αποτέλεσμα.”

Σ. Σ.

Για να προγραμματίσετε εξέταση στα Δερματολογικά Κέντρα μας IQ Skin Clinics σε Μαρούσι, Κολωνάκι ή Γλυφάδα, ή να ενημερωθείτε για την αντιμετώπιση ακμής, συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα ή καλέστε μας στο 210 61 00 900.

ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΟΥΛΩΝ ΑΚΜΗΣ
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΡΟΔΟΧΡΟΥ ΑΚΜΗΣ