Κοκκινίζετε από ροδόχρου ακμή. Δεν είναι υγεία!

Η ροδόχρους ακμή είναι μία χρόνια νόσος, έντονα ορατή, ιδιαίτερα ενοχλητική, ίσως επικίνδυνη για την υγεία σας, ενώ συχνά παρεμβαίνει στην ποιότητα ζωής σας.

Η ροδόχρους ακμή αρχίζει με παροδική ερυθρότητα στο πρόσωπο, η οποία γίνεται επίμονη και μοιάζει με ηλιακό έγκαυμα που δεν υποχωρεί. Παράλληλα, εμφανίζονται στο δέρμα κόκκινα εξογκώματα, σπυράκια με πύον και μικρά τριχοειδή αγγεία. Τα συμπτώματα της ροδόχρου ακμής ξεκινούν συνήθως μεταξύ 30 και 50 ετών, με τις γυναίκες να επηρεάζονται συχνότερα από τους άνδρες και  κυρίως εκείνες που έχουν ανοιχτόχρωμες επιδερμίδες. Ωστόσο, η νόσος εκδηλώνεται στους άνδρες με πιο σοβαρή μορφή και με μεγάλο κίνδυνο να αναπτύξουν ρινόφυμα, μια διόγκωση του δέρματος στο κάτω μέρος της μύτης, που την καθιστά βολβώδη και κοκκινωπή.

Αν και η αιτία της ροδόχρου ακμής δεν είναι πλήρως εξακριβωμένη, υπάρχουν διάφοροι γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως και ο τρόπος ζωής, που προκαλούν τα συμπτώματα ή την έξαρση της ροδόχρου ακμής. Έχει παρατηρηθεί ότι η ροδόχρους ακμή, συνήθως, επιδεινώνεται με την έκθεση στον ήλιο, το στρες, το ζεστό ή κρύο καιρό, τον άνεμο, την έντονη άσκηση, το αλκοόλ, τα πικάντικα φαγητά, τα ζεστά ροφήματα, την υγρασία, τα ακατάλληλα προϊόντα φροντίδας, αλλά πιθανότατα με την υπερβολική ποσότητα ακάρεων Demodex στο δέρμα του προσώπου. Ο αριθμός των Demodex αυξάνεται όταν αλλάζει η σύνθεση των λιπαρών ουσιών του δέρματος με τις οποίες τα ακάρεα υπερτρέφονται, υπερπληθαίνουν και όταν πεθαίνουν, απελευθερώνουν πολλά βακτήρια.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΡΟΔΟΧΡΟΥ ΑΚΜΗΣ
ONLINE ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΡΟΔΟΧΡΟΥ ΑΚΜΗΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Η ροδόχρους ακμή, εάν δεν αντιμετωπιστεί σωστά με την κατάλληλη θεραπεία, μπορεί να διαρκέσει χρόνια, να επιδεινωθεί. Επίσης, η μη σωστή χρήση αντιβιοτικών από το στόμα, καθώς και η μακροχρόνια χορήγησή τους, μπορεί να κάνουν τα βακτήρια του δέρματος ανθεκτικά και ιδιαίτερα επιβλαβή για την υγεία, με πιο επικίνδυνο απ’ όλα τον χρυσίζοντα σταφυλόκοκκο. Επιπλέον, τα βακτήρια μπορεί να καταστούν ανθεκτικά σε πολλά φάρμακα, μεταδίδοντας την ανοσία τους και σε άλλα βακτηριακά στελέχη.

Στη θεραπεία της ροδόχρου ακμής συστήνουμε ελαχιστοποίηση της χρήσης από του στόματος αντιβιοτικών για μείωση πιθανότητας βακτηριακής αντίστασης καθώς και για αποφυγή παρενεργειών που σχετίζονται με τη μακροχρόνια χορήγησή τους. Δεδομένου ότι η ροδόχρους ακμή είναι μια χρόνια πάθηση που απαιτεί εξατομικευμένη θεραπεία ανάλογα με το βαθμό σοβαρότητάς της, προτείνουμε στους ασθενείς θεραπευτικές επιλογές που να εξαλείφουν τον κίνδυνο της βακτηριακής αντοχής.

Η εξελιγμένη τεχνολογία LASER και η φωτοθεραπεία θεωρούνται οι πλέον ασφαλείς μέθοδοι για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της ροδόχρου ακμής, τόσο της φλεγμονής και του ερυθήματος όσο και των ευρυαγγειών στην περιοχή του προσώπου. Η φωτοθεραπεία με το καθαρό, ορατό και ζωογόνο μήκος κύματος φωτός που χρησιμοποιεί, ασκεί αντιβακτηριακή δράση, που σε δύσκολες περιπτώσεις μεγιστοποιείται με την εφαρμογή ειδικού φωτοευαισθητοποιού παράγοντα.

Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις ατόμων που θεωρούν την ροδόχρου ακμή ως πάθηση παρόμοια με την κοινή ακμή και καταφεύγουν σε θεραπείες που έχουν σχεδιαστεί για την ακμή. Μια ανάλογη τακτική θα πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγεται καθώς το πιο πιθανό είναι να επιδεινώσει τη ροδόχρου ακμή.

Σε όλες τις βαθμίδες σοβαρότητας της νόσου, η λήψη ιατρικών συμβουλών είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς η ροδόχρους ακμή δεν περιορίζεται μόνο σε ερυθρότητα του δέρματος αλλά  μπορεί να προκαλέσει και μια ποικιλία σοβαρών συστηματικών διαταραχών – από καρδιαγγειακές παθήσεις έως και γαστρεντερική νόσο – μέχρι και να οδηγήσει σε προβλήματα όρασης. Ο εξειδικευμένος δερματολόγος μας στην IQ Skin Clinics είναι ο πλέον κατάλληλος για να προτείνει την σωστή θεραπεία ανάλογα με την περίπτωση του κάθε ασθενή ξεχωριστά.